luni, 6 noiembrie 2017

Ganduri...


Am fost zilele trecute la gradina zoologica. Nu mai fusesem la zoo de cativa ani. Daca inainte reuseam sa ma bucur mult vazand acele animale... acum constat ca lucrurile s-au schimbat. Dupa cateva secunde acea bucurie (care exista totusi... cei care ma cunosc mai bine stiu cat de mult iubesc animalele) este inlocuita de o tristete imensa.
Ati incercat vreodata sa va puneti in locul animalelor? Credeti ca e vreo diferenta intre inchisorile noastre si zoo? Cei din inchisori macar stiu de ce sunt acolo... Animalele nu au gresit cu absolut nimic ca sa avem noi dreptul sa le inchidem / chinuim asa. Si asta pentru ce? Ne jucam noi de-a Doamne-Doamne ca sa le oferim copiilor  o distractie in plus. Altfel, mai ales cu tehnologia din ziua de astazi, exista milioane de filme si poze pe internet care pot oferi copiilor o imagine a animalelor care este foarte / suficient de aproape de realitate.

Nu stiu altii ce ar fi simtit vazand ursul ala care, minute in sir (si probabil multe altele dupa ce am plecat eu), a facut ca un drogat un du-te - vino pe o distanta de aproximativ 5 metri, dar eu am simtit ca imi explodeaza capul de durere... Durere in egala masura pentru situatia lui (si a tuturor celorlalte animale) si pentru ca nu inteleg de ce alegem sa le facem asta...

Si nu, problema nu este ca in aceasta gradina zoologica si poate in alte cateva nu li se asigura animalelor conditii decente... Orice conditii le-ai oferi, le iei libertatea... si asta e suficient ca s-o ia razna...

Ganduri...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu